10 Ocak 2014 Cuma

İĞNE OYASI İLE EV SÜSLEYİN



Merhaba sevgili bay ve bayanlar;

Bugün yine iğne oyası günü...

Bu sefer size iğne oyası ile süslediğim basit ancak sevimli diyebileceğimiz iki örneği paylaşmak isterim...



Yukarıdaki toprak testinin boynuna tutturduğum çiçek motifi benim ilk üç boyutlu iğne oyası denememdi :)) Testiyi de memleketime yaptığım ziyaret sırasında almıştım. (İzmir, Menemen)
Testiyi önceleri anneannem usulü su içmek için kullandım... Sonra ağız kısmı beyazlaşınca salonum için bir aksesuar haline getirdim. İçine yapma yine Ege bahçelerinde çokça görebileceğiniz "şebboy" çiçeklerinden koydum. Geçtiğimiz sene eşimin memleketine yaptığımız ziyarette, amcasının tarlasından topladığım kuru buğday, arpa ve çavdar saplarını da iliştiriverdim :))



Bu fotoğrafta ise yine Menemen sepetçilerinden aldığım ve balkonumda bir kış boyunca baharda ekilmeyi bekleyen tohumları sakladığım sepet var. Üzerindeki kendinden nakışlı mendil ise annemin çeyizinden kalma. Kenarlarına nakışına uygun renkte ipliklerle rengarenk iğne oyası "Sıralı Dutlar" yapmıştım :))

Oya ipi olarak Çizmeli Oya İpi kullandım.

Selam ve sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder