14 Şubat 2014 Cuma

YÜN NAKIŞLI BEBEK BATTANİYESİ


Merhaba sevgili dostlar;

Kız kardeşim geçtiğimiz günlerde bir kız bebek annesi oldu. Onun bebek beklediğini duyar duymaz daha önce görüp pek beğendiğim bebek battaniyesini işlemeye karar verdim. Yazın tatile çıkmadan tüm malzemeleri alıp hazırladım.

 Eşimle işimiz dolayısıyla yazın çalışma hayatımıza ara veriyor ve kışın çok yoğun geçen günlerin yorgunluğunu atmak ve bir sonraki kış için enerji toplamak adına epey uzun bir tatile çıkıyoruz. Tatile çıkarken ağır olacağı, yer kaplayacağı ve sıcakta adamı bunaltacağını düşünerek battaniyeyi yanıma almadım. Onun yerine geçen günlerde sizinle paylaştığım Çini desenli işimi götürdüm.

Ancak yaz boyu sanki bebek hemen doğacakmış gibi sabırsızlandım. aklım battaniyede kaldı. Döner dönmez de bir nefes başladım işlemeye.


Kumaş olarak Somon rengi Flanel kumaş tercih ettim. 

Kumaş ve diğer nakış malzemesi alışverişlerimi genellikle Sirkeci-Eminönü'nden yapıyorum.

Deseni bu tip yünlü bir kumaşa geçirmek epey zor oldu. Karbon kağıdı ile çizmeyi pek beceremedim. O nedenle internetten bir araştırma yaptım ve ütü transfer kalemi diye anılan bir ürüne rastladım. İstediğiniz deseni pelür kağıda çiziyorsunuz, sonra bu transfer kalemi ile üzerinden geçiyorsunuz. Kalemin çizdiği yüzey kumaşa bakacak şekilde tersinden sıcak ütüyle ütülüyorsunuz. Taatammm desen olduğu gibi kumaşta. Tabii desenin simetrik ayna görüntüsü düşeceğinden ona göre çizim yapmalısınız. Bir de ısı ile çıkan bir tip kalem var. Ondan da satın aldım. Onunla direk kumaşa istediğiniz deseni çizebilirsiniz. Ütü gibi bir ısı kaynağı ile tüm çizim kayboluyor ve işleme sonrası tertemiz bir eser çıkıyor ortaya.

Örneği İğne İplik dergisinin eski bir sayısından edindim. Nakış yünü olarak çeşitli renklerde DMC Colbert Nakış yünü ve bir kaç yerde de DMC Floş Satin iplik kullandım. Battaniye'de bir çok nakış tekniği uyguladım. Fransız düğümü, sap işi, Türk düğümü, zincir işi, iğne ardı ve cast-on gibi...


Yaklaşık 2 ay işlemesi sürdü. İşleme bitince çok sevgili maharetli annem pamuklu kumaş ile astarlayıp hazır fisto ile süsledi...

Şimdi minik sahibesine sıcacık uykularında eşlik ediyor ve battaniye misss gibi bebek kokuyor...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder