17 Ocak 2014 Cuma

ÇİNİ DESENLİ KANAVİÇE



Merhaba sevgili dostlar;

Bugün biraz iğne oyalarına ara verelim, ne dersiniz?

Fotoğraftaki çarpı işi (kanaviçe) tablonun ilk iğnesini kumaşa bundan 5 yıl önce dokundurmuştum :)

Şimdi eşim olan o zamanki çalışma arkadaşım ile bir müşteri ziyaretine gidiyorduk. Bir büfe gördük ben susamıştım çünkü. O da atıştırmak için bir şeyler alacaktı. Suyu alırken gözüme cıvıl cıvıl dergiler ilişti. Bir tane satın aldım kendime..."Anchor'un kanaviçe özel sayısı" 

Filiz Türkocağı isimli sanatçı geleneksel Türk Çini desenlerini kanaviçe olarak uygulanabilir hale getirmiş. Ayrıca daha pek çok tasarımları da vardı.

Ben bir modeli daha arabada giderken beğenmiştim bile. Akşam evdeki ipleri toparlayıp bir heves yapmaya başladım.

Yoğun iş hayatı, araya giren başka telaşlar yüzünden elimin de gözümün de uzağına kaldırttı bu büyük hevesle başladığım işi.

Evlenirken çeyiz sandığıma koymuştum ama :)

Geçtiğimiz sene oğlum biraz büyüyüp rahatlayınca ve evden çalışmanın verdiği rahatlıkla (ki zorlukları da saymakla bitmez) elime aldım yeniden.

Nihayet geçen ay bitti. Gidip acemi bir çerçeveciye çerçeveletmek gafletinde bulunmasam iyiydi ya.

Ben oval paspartulu hayal ederken dümdüz, yaldızlı bir çerçevesi oldu :))

Neyse yine de güzel, anısı var bende.

İşlediğim kumaş annenim çeyizinden anneznnemin kenarını oyaladığı saten bir mendil. Kullandığım iplikler ise o an elimin altında bulunan evde kalmış çeşitli marka ve özellikte ipler...

Kalın sağlıcakla

1 yorum:

  1. Bu modeli masa ortusune islemek istiyorum ama hic bir yerde boyle guzel model bulamadim... Sizde bunun ornegi var mi acaba?

    YanıtlaSil